국립국악원 토요정담: 데뷔20년차 여배우가 사는 법, 예지원[2015.09.05.] 04. 미로( Maze)
국립국악원 토요정담 * 데뷔20년차 여배우가 사는 법, 예지원 04 미로 피리주자 안은경이 작곡한 ‘미로’는 중심인 피리의 선율을 평조회상 상령산을 모티브로 한 작품이다 귀에 익숙한 이 선율이 미로의 끝 자락에 선 희망처럼 숨은 듯, 그러나 어느덧 드러날 것이다 작곡자는 여러 갈래로 뻗어 있는 길 위의 혼란스러움을 작품에 담고자 하였 으며, 각 악기들이 저마다 복잡한 미로의 배경을 이루거나 미로의 이정표, 엉킨 미로를 풀어가는 실마리와 같은 역할들을 나누어 맡게 된다 희망적인 결론을 안고 풀어가는 이 곡은 연주자와 관객 모두에게 지독하고 또, 유쾌한 미로로 다가갈 것이다 작곡가는 이 작품을 통해 복잡한 현실을 벗어날 수 있는 마음의 작은 출구가 마련되기를 기대한다 ○ 작곡/안은경 ○ 가야금/박세연, 거문고/유수지, 피리/안은경 “Saturday Talk Show,” the friendly Saturday talk concert * 20 Years of Acting and the Life of an Actress, Ye Ji-won 04 Maze The song “Maze” composed by piri musician Ahn Eun-gyeong is a piece that based the core melody of piri on the motif of Sangryeongsan (first song of Sangryeong hoesang (type of song centered on string instruments)) This familiar melody is like the hope at the end of a maze, hidden yet eventually revealing itself The composer wanted to express the chaos of standing in a maze branching into many directions Each instrument forms a background of complex path in a maze, becomes a signpost, or take on the role of providing a clue to unreveling the tangled maze This song that is performed with innate and hopeful conclusion will become an intense but refreshing maze for the performer and audience The composer hopes this piece can become a brief exit for everyone to escape from the reality and burdens weighing our hearts ○ Composer: Ahn Eun-yeong ○ Gayageum: Park Se-yeon, Geomungo: Yu Su-ji, Piri: Ahn Eun-gyeong ○ 주최 및 촬영/국립국악원[National Gugak Center]